Jeanneau Forum
February 10, 2012, 12:08:25 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Nieuw op het forum!
Foto gallery (zie boven-in het menu)
Indien er een categorie bij moet, laat het dan even weten (PM sjaanootje)

Home   Help Search Gallery Downloads Downloads Login Register  
Random Image +-
Pages:  [1] 2   Go Down
  Print  
Author Topic: Vuilwater tank  (Read 2968 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
sjaanootje
Administrator
Bikkel!

Thuishaven: Bruinisse
Type boot: Jeanneau Sunshine 36

tuxmanro@hotmail.com
View Profile WWW Email
« on: January 24, 2009, 12:15:55 PM »

Vroeg mij af of er al Jeanneau zeilers een Vuilwatertank ingebouwd hebben.
Zo ja hoe en waar?
en zo niet... is dit bewust of komt het nog?

Postman
Zeiler

View Profile
« Reply #1 on: January 24, 2009, 12:53:21 PM »

Ik twijfel ernstig en zie nogal op tegen de investering. We hebben nu een chemisch toilet. Niet ideaal, maar het werkt wel. Ik denk dat we dat nog maar een jaartje gebruiken...

Hartelijke groet,
Postman

Alle rivieren stromen naar zee
toch raakt de zee nooit vol (pred 1:7)
Marien
Bikkel!

Thuishaven: WSV De Put
Type boot: Sun Odyssey 36

Zeester

View Profile WWW Email
« Reply #2 on: January 24, 2009, 01:58:53 PM »

In maandblad Zeilen heb ik gelezen dat het om een lozingsverbod gaat en niet op het niet hebben van een vuilwater tank. Het komt er dus op neer dat je alleen op heterdaad kan worden betrapt of dat je wat uit te leggen hebt als je ergens een nacht voor anker ligt. In de havens gaan wij zo wie zo altijd naar het toiletgebouw. Vanwege het ankeren denk ik dus aan een eventueel portable tankje en ga ik echt geen onzinnige investeringen doen. Volgens mij kijken er straks tijdens het varen genoeg even achterom alvorens ze de inhoud van hun tank in het open water lozen. Is er overigens iemand die iets zinnigs zou kunnen zeggen over een gemiddelde inhoud voor een weekendje zeilen?Huh??
Wat zou trouwens de boete kosten en staat dat in verhouding tot de investering en de pakkans?Huh?
sjaanootje
Administrator
Bikkel!

tuxmanro@hotmail.com
View Profile WWW Email
« Reply #3 on: January 25, 2009, 06:00:24 PM »

dat is zeker zo ja
Wat ook het geval is dat heel veel jachthavens nog aan het wachten zijn voor deze investering..
gaat de vereniging het doen.. of moet de gemeente het voorzien.

Tot die tijd dat alles nog wazig is laat ik het ook nog even lekker zitten

Postman
Zeiler

View Profile
« Reply #4 on: January 25, 2009, 06:41:16 PM »

dat is zeker zo ja
Wat ook het geval is dat heel veel jachthavens nog aan het wachten zijn voor deze investering..
gaat de vereniging het doen.. of moet de gemeente het voorzien.

Tot die tijd dat alles nog wazig is laat ik het ook nog even lekker zitten

Maar dat klopt dus niet... In de meeste zeilgebieden staan de 'poepzuigers'er al lang! Wij (waterschap Reest en Wieden) hebben al 12 van deze inzamelstations mede gefinancierd in NWOV en langs de Drentse hoofdvaart

Hartelijke groet,
Postman

sjaanootje
Administrator
Bikkel!

tuxmanro@hotmail.com
View Profile WWW Email
« Reply #5 on: January 25, 2009, 06:45:34 PM »

Dat is dan beter geregeld dan de jachthavens in zeeland.
Kan er totaal naast zitten natuurlijk maar ik heb er nog geen 1 gezien in de regio Hellevoetsluis

ben dus benieuwd hoe ze dat gaan oppakken
zie me al lopen straks met een zware tank in een boodschappenwagentje over de steiger.. Op naar Drente! ;-)

Postman
Zeiler

View Profile
« Reply #6 on: January 25, 2009, 07:47:04 PM »

Dat is dan beter geregeld dan de jachthavens in zeeland.
Kan er totaal naast zitten natuurlijk maar ik heb er nog geen 1 gezien in de regio Hellevoetsluis

ben dus benieuwd hoe ze dat gaan oppakken
zie me al lopen straks met een zware tank in een boodschappenwagentje over de steiger.. Op naar Drente! ;-)

Ik mag dat natuurlijk vanuit mijn professie niet zeggen, maar...  jehebt toch nog wel een afsluiter die open kan :?...
Als ze gee vuil waterstations hebben, dan heb je natuurlijk geen keuze ;-)

Hartelijke groet,
Postman

anneguus
Bikkel!

View Profile
« Reply #7 on: January 27, 2009, 11:08:29 AM »

Ik ben maar gewoon zo'n tank gaan inbouwen om van alle gezeur af te zijn. Komende zomer langdurig naar de Oostzee en ik heb Greenpeace liever niet achter me aan!
Wel een heel gedoe dat inbouwen. Gelukkig kan ik de tank boven de waterlijn kwijt dus dat scheelt weer een pomp. En om geen extra doorvoer onder de waterlijn te maken om eventueel de tank in zee te kunnen legen een tweede 2 wegkraan er in gezet. Maar al met al werk op de vierkante cm. Nu bijna klaar.
Vodnik
Komt net kijken
*

View Profile
« Reply #8 on: January 28, 2009, 12:26:06 PM »

Ik ben maar gewoon zo'n tank gaan inbouwen om van alle gezeur af te zijn. Komende zomer langdurig naar de Oostzee en ik heb Greenpeace liever niet achter me aan!
Wel een heel gedoe dat inbouwen. Gelukkig kan ik de tank boven de waterlijn kwijt dus dat scheelt weer een pomp. En om geen extra doorvoer onder de waterlijn te maken om eventueel de tank in zee te kunnen legen een tweede 2 wegkraan er in gezet. Maar al met al werk op de vierkante cm. Nu bijna klaar.

boven de WL, klinkt goed maar in welk typ jeanneau heb je dat gedaan?
Pieter
anneguus
Bikkel!

View Profile
« Reply #9 on: January 28, 2009, 12:53:36 PM »

Hi Pieter,

Ik heb de vuilwatertank ingebouwd in een SO 32 van 2004. Eerst bij de importeur in Stavoren gekeken hoe  de werf dat bij nieuwe boten doet. Bij hun ook de tank besteld aangezien die het beste paste. Achteraf gezien had ik die ook elders kunnen bestellen omdat Belship de importeur  van de tank is. De tank past net in de klerenkast in de achterkajuit.
ZigZag
Bikkel!

Thuishaven: Oranjeplaat, Arnemuiden
Type boot: Sunshine 38

View Profile WWW Email
« Reply #10 on: January 28, 2009, 07:58:30 PM »

Wij varen in een Sunshine 38. Groot en ruim genoeg, maar ik ben voorlopig niet van plan om een forse investering te doen in een vuilwatertank. Bij ons is de regel wanneer we in een haven liggen, de sanitaire voorzieningen aan de wal worden gebruikt en als we voor anker liggen is dat niet bij een zwemplaats en aan een steiger bij een eiland is, althans bij ons in de regio, een toilet aanwezig. Het is een kwestie van normen en waarden. Als je ziet dat er gezwommen wordt in de nabijheid van je boot ga je gewoon niet zitten $%$%. Simpel zat.

Daarnaast vind ik dat wij als watersporters steeds meer geplukt gaan worden, terwijl wij juist mede ervoor zorgen dat de recreatiesector in eigen land een goede boterham aan ons verdient.

Koop een boot en... Zie ons weblog http://zigzagboot.blogspot.com/
h.kes
Bikkel!

Thuishaven: Sint Annaland
Type boot: SO 29.2

View Profile
« Reply #11 on: March 11, 2009, 02:31:20 PM »

Hoi
Het is mooi dat we allemaal goed bezig zijn met het milieu, alleen kan je ook doorschieten. Ik ga voor die 3 drollen( Huh) per jaar geen dure tank aanleggen. Overnachten doe ik altijd in een jachthaven en ga je dus de wal op voor de noodzakelijke zaken.......
Meer winst is er te boeken als we allemaal ons antivries zouden opvangen als we de motor uit de conservering halen. Dat kost niets en is voor velen al heeeel lastig om uit te voeren.
Begin dus eerst bij wat u kan zonder dat weer meteen in de portemonnee te moeten voelen.
Hans
« Last Edit: March 11, 2009, 02:43:57 PM by h.kes » Logged
Postman
Zeiler

View Profile
« Reply #12 on: March 11, 2009, 06:55:57 PM »

Bij mij is de kogel door de kerk... Mijn vrouw wil toch liever een wc dan zo'n chemisch ding en ik ben het wel met haar eens. Dus een wc aangeschaft om in te bouwen en dan hoort er ook een vwt bij. Die kan prima in de grote bakskist direct achter het toilet. Daarvoor heb ik een mal gemaakt om de ronding van de boot zo goed mogelijk te volgen en zo min mogelijk ruimte kwijt te zijn. Ik laat hem op maat maken bij drocom in Rogat en vrijdag is ie klaar. Dan zal ik wel even een fototje posten....

Ik persoonlijk zou nu geen oot meer kopen waar geen vwt inzit. Ik heb de indruk dat dat over een paar jaar voor alle boten geldt. Dan moet ie er toch in en dan heb ik er maar liever zelf 'plezier'van gehad... Roll Eyes

Hartelijke groet,
Postman

Marien
Bikkel!

Thuishaven: WSV De Put
Type boot: Sun Odyssey 36

Zeester

View Profile WWW Email
« Reply #13 on: March 12, 2009, 07:05:21 AM »

Waarom schaf je ook een nieuwe wc aan? Werkt deze tank niet met een standaard onderwater wc, of ga je over op elektrisch?

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat dit hele geintje je straks heeft gekost. Vooral een op maat gemaakte tank zal aardig in de papieren lopen.

Vermoedelijk hikken de meeste mensen tegen de kosten aan maar aangezien een op maat gemaakte tank het meest efficient is voor de toch al beperkte ruimte is het wel de beste oplossing.
Postman
Zeiler

View Profile
« Reply #14 on: March 12, 2009, 05:43:51 PM »

Simpel,

wij hadden nog geen wc, maar alleen een chemisch toilet en ik ga gewoon een rm69 sealock gebruiken (zo min mogelijk afhankelijk van elecktriciteit). En ja, wellicht is op maat gemaakt iets duurder, maar het scheelt wel een hele hoop gedoe en nutteloze ruimte. Nu kan ik de ruimte die ik anders eigenlijk niet nuttig gebruikte in de bakskist nuttig gebruiken en toch een tank van 100 l hebben.

een so 28.1 heeft een in verhouding wel erg grote en diepe bakskist. Ik gebruik nu het onderste deel en houdt dan nog genoeg ruimte over voor lijnen, fenders en zeilen en kan er dan ook nog beter bij...

Kosten helemaal compleet, met pomp om in noodgevallen toch te kunnen lozen als er geen afzuiger is en inhoudsmeter €913,-- veel geld ja, en dan ook geen ergernis meer...

Hartelijke groet,
Postman

Pages:  [1] 2   Go Up
  Print  

Jump to:  

Recent Topics Forum +-
bevroren water by Johnny mc Miller
February 09, 2012, 10:35:59 PM

kanaaleilanden by iimpuls
February 09, 2012, 08:28:39 PM